New Jonker Walk

The New Jonker Walk


New Jonker Walk ini bertempat di bangunan Hatten Square dan di atas Terminal Hatten di tingkat 3. Seni bina di sini di gambarkan seolah-olah Jonker walk di bina semula dengan deretan gerai-gerai kecil seakan keadaan Jonker Walk yang sebenar.


Selain itu, sepanjang laluan anda akan di pamerkan dengan keunikan golongan baba dan nyoya antaranya pakaian mereka, pinggan mangkuk, dan pehiasan diri. Disamping berjalan dapat belajar sesuatu kan? ;)
Di kiri kanan adalah kedai jualan
Seakan di Bangunan Merah
Menara Jam
Apabila berjalan di sini, anda seperti dapat merasakan suasana romantik dengan lampu-lampu kecil yang comel. Dinding juga di cat dan direka seperti berada di bangunan merah "Stadhuys".

Jalan menghubungkan bangunan Hatten dengan Dataran Pahlawan, terdirinya sebuah jambatan romantik gitu. Di atas jambatan itu penuh dengan bunga-bunga yang berjuntai berwarna kuning. Lokasi ini memmang sesuilah bagi mereka yang gemar bergambar. Di pagar jambatan itu pula adanya tempat anda mengikat nama anda dan orang yang anda sayangi, tetapi perlu di bayar dengan harga RM5.

Selain itu ada juga kedai makan seakan kedai makan baba nyoya masa dulu-dulu.
Sangat nostalia

My Moments:

New Jonker Walk
lampu2 comel
Hari tu membe aku teman gi jalan..membe sejak sekolah menenggah lagi...Afiqa :)

wefie
posing kejap..huhu
Tandas
Ada gambar-gambar lama
Jambatan kekasih
Dekat jambatan ini la anda boleh mengikat nama anda dan pasangan seperti yang telah saya tulis di atas...cantik kan??

Afiqa my model

Teddy Bear Cafe, Melaka

Satu lagi tarikkan di sini ialah kafe ini.. iaitu Kafe Teddy Bear. Dekat dalam kafe ini penuh dengan patung teddy bear yang comel-comel dari yang kecil hingga lah yang besar.

Bahagian depan kafe
"kawaiii"
 Mengenai status halal cafe ni aku tak tahu, sebab tiada logo halal terpapar di luar kedai akan tetapi ada pekerja melayu bertudung yang bekerja di dalam kedai ini. Terpulang kepada anda.

Ulasan

  1. Menarik! Mummy dah pi tapi xjumpa lak Bangunan Jam besar tu..Kena round sekali lagilah jawabnya..

    BalasPadam

Catat Ulasan

hello hai sila komen :)

Catatan Popular