Universal Studios Singapore

Percutian ke Universal Studios Singapore


Pada dasarnya, percutian ku ke Singapura tidak di rancang .. kami pergi x plan sangat ... just pergi macam tu sahaja seramai 6 orang ... kalau anda semua hendak tahu, ini lah first time aku jejakkan kaki di "Temasik" ini nama lama bagi Singapura. Dan nasib kami baik bila kawan saya ini ada makcik yang tinggal di Singapura .. jadi, tempat tinggal dan makan di taja .. wuhuuuu..
"mungkin ada perubahan pada tempat kerana saya menulis blog ini ketika saya pergi pada bulan Januari 2015"
sebarang pertanyaan bolehlah di lakukan di ruangan komen .. tq :)
_________________________________________________________________________________

USS ini mempunyai keluasan lebih kurang 20 hektar, dan ianya adalah yang pertama di Asia Tenggara. Tidak sah rasanya kalau berkunjung ke Singapura kalau tidak ke sini. USS ini terletaknya di Pulau Sentosa dan boleh ke sana dengan menaiki monorail.

Kalau pergi ke USS ini, ianya terbahagi kepada beberapa seksyen antaranya New York, Hollywood, Sci-Fi, Ancient Egypt, The Lost World, dan Far-far Away...

Masa mula-mula masuk pintu gerbang USS ini korang akan sampai kepada zone Hollywood dan New york dahulu sebab tempat dia bersebelahan... Saya mulakan perjalanan dari kanan ke kiri...

Cadangan saya kalau nak ke sini, seeloknya datang pada hari warga Singapura dan Malaysia berkerja sebab time itu tidak ramai orang, so, beratur pun tidak panjang dan tidak crowded.

Satu "tips" dari saya, eloklah kalau menempah tiket secara online dan tempah melalui agent. Masa saya pergi dahulu saya tempah online melalui "Asia Travel" dan saya dapati ianya lebih murah dari warga singapura sendiri membeli di kaunter .. siap dapat baucar makan $5 dollar dan baucar membeli cenderamata $5 dollar .. haa best kann?

My Moments:

22/JANUARI/2015
Wajib ambil gambar di Globe ni..hiks
Mula2 masuk..di zone Hollywood
Ride yang ni pun best..sungguh kanak2..haha
tadaaa..
ehemm...
Depan pintu masuk Far-Far Away...cantik sangat..macam dalam fantasy..
Rumah si Shrek...haha
Beratur Transformer ride...ni dekat sejam beratur...ramai jugak orang
Konon-konon di Newyork..kahkah XD
Dekat sini, banyak tempat menarik untuk bergambar sebenarnya...malas nak masukkan semua..hehe

zone Ancient Egypt
Masa kami pergi tu battlestar galactica roller coaster tu tutup..hummm so dekat Ancient Egypt ni la rasanya roller coaster ride paling best sampai kami naik dua kali...dah la gelap x nampak apa2 tapi besttt sangat..muahahh
Somewhere zone The Lost World
Okayyyy... cukup sampai sini dulu..senang cakap anda harus pergi sendiri untuk rasainya..memang tiket agak mahal sikit bagai kita yang kecil nilai wangnya..tapi untuk sekali dalam hidup untuk merasai x salah kut...huhu...

Ulasan

Catatan Popular